Sunday, September 27, 2009

Amintiri din “Epoca de Aur”

Am fost ieri la Cinema Studio si am vazut, era sa spun cel mai recent film al lui Cristi Mungiu, “Amintiri din Epoca de Aur 1 - Tovarasi, frumoasa e viata!”.

Dupa “4 luni, 3 saptamani si 2 zile” care a fost primul film al trilogiei “Amintiri din Epoca de Aur“ saptamana aceasta a avut premierea cel de al doilea film al trilogiei.

Chiar daca acest film, am curaj sa spun de pe acum acest lucru, nu va lua nici Palm D’Or la Cannes sau Leul de Aur la Venetia are destule puncte bune si deci merita vazut. Printre punctele bune as vrea sa enumar o imagine foarte buna, sunet acceptabil, montaj excelent. Cele 4 scurte povestiri (legende moderne) din care este constituit filmul sunt regizate de 4 tineri regizori, lui Cristi Mungiu apartinandu-i ideea orginala si scenariul ca si coordonarea intregului proiect.

Chiar daca unele dintre situatiile povestite pe ecran sunt usor exagerate pe alocuri, actorii sunt foarte credibili in interpretarea respectivelor personaje. Veti recunoaste multi dintre “the usual suspects” care au aparut destul de des in ultimii ani atat in filmele lui Mungiu dar si la Corneliu Porumboiu sau Cristi Puiu. Vorbim aici de Teodor Corban, Ion Sapdaru, Gabriel Spahiu, Virginia Mirea si multi altii.

Poate cel mai mare castig al acestui film este faptul ca este facut in cheie comica. Ne-au trebui fix 20 de ani ca sa nu ne mai luam chiar atat de in serios prostia si obiceiurile tembele din perioada comunista si sa privim un pic mai detasati respectiva perioada.

Un alt lucru pe care l-am remarcat cu bucurie a fost acela ca sala a fost aproape plina!!

Ultimul episod al trilogiei “Amintiri din Epoca de Aur” va fi lansat fix peste o luna, pe 25 octombrie.

Va doresc vizionare placuta!

2 comments:

  1. ..sala aproape plina, la teatru nu mai sunt bilete, zic, parca se misca ceva.In ce ma priveste, atunci cind vad un film din..'epoca aceea' am tendinta sa.. fug. Eu cred ca nu m-am vindecat. Marturisesc acest lucru.

    ReplyDelete
  2. Intr-adevar se pare ca se misca ceva in zona culturala...cred ca oamenii pur si simplu s-au saturat de circul cotidian (mai ales cel de pe TV) si prefera sa "evadeze" mai des la cinema si/sau la teatru...ceea ce in definitiv e foarte-foarte bine.

    Multumesc si o zi buna!

    ReplyDelete