Saturday, October 10, 2009

Impresii de calatorie

S-a intamplat destul de brusc…fara prea multe planuri si pregatiri si s-a conturat ceva mai clar in urma a 2-3 discutii telefonice nu prea lungi… Astfel, impreuna cu un prieten vechi de drumetii, am hotarat sa mergem vreo 8-9 zile prin fosta Yugoslavie.

Cum am spus si mai sus, planul nu a fost prea clar si nici foarte exact, dar dorinta noastra de calatorie a fost mare. A fost atat de mare incat in 8 zile am facut 3.000 de km cu masina si am trecut prin 5 tari (inclusiv Romania) –Serbia, Bosnia Hertegovina, Croatia si Muntenegru. Poate ca numarul de km nu vi se pare prea mare...va asigur ca este obositor si ca am condus foarte-foarte mult pentru nu am avut parte de autostrazi iar drumurile pe care am ales sa mergem au fost foarte complicate (am avut bucati legate de peste 100 km numai in serpentine prin munti).

Nu mi-am propus sa fac un jurnal de calatorie...as avea foarte-foarte multe lucruri de spus despre locurile, oamenii si obiceiurile lor, drumurile si orasele pe care le-am intalnit in cele 4 tari. Au fost experiente extrem de interesante (palpitante pe alocuri) care au facut ca cele 8 zile sa se transforme intr-o calatorie foarte reusita. Pentru exemplificare atasez cateva din cele 650 de poze facute in timpul sejurului :))

BELGRAD (Serbia)
Oras cosmopolit, extrem de aglomerat si zgomotos, dar viu. Locul unde Sava se intalneste cu Dunarea... Fotografia este facuta din cetate.


Orasul vechi (cetatea)

Zona centrala (pietonala) a orasului. Este o zona foarte animata plina de restaurante, terase si magazine de suveniruri.
Parlamentul Serbiei

Urmele razboiului...la aproape 10 ani, toate constructiile care au fost bombardate de americani au ramas in aceeasi stare, sarbii vrand sa pastreze vie in memorie agresiunea produsa asupra lor. Mai mult, toate aceste cladiri sunt iluminate puternic si pe timpul noptii...un fel de muzeu in aer liber, un repros tacut la adresa agresorilor...


...si urmele rachetelor...

...si alte urme ale rachetelor...

Bosnia-Herzegovina
Tara destul de ramasa in urma, al carei relief este dominat aproape in totalitate de munti. In acelasi timp, prin aceasta tara am parcurs numarul cel mai mare de km si am admirat locuri de o salbaticie si de o izolare extraordinare. Si foarte multe tuneluri...


Dubrovnik
Oras-cetate amplasat pe coasta dalmata a Marii Adriatice. Diferentele de dezvoltare economica comparativ cu Bosnia sunt mai mult decat evidente.

Orasul vechi (cetatea) si in spate orasul nou.


Strada principala (Radun) din orasul vechi

Aceeasi strada principala (Radun) vazuta in sensul opus

Strazi perpedinculare pe strada principala (Radun) in interiorul orasului vechi (cetatii). Toate aceste strazi sunt intesate de constructii din piatra cu baruri, restaurante si terase la parter si cu pensiuni la etajele superioare.

Marina orasului Dubrovnik


Portul Dubrovnik este locul unde acosteaza pacheboturi imense din care coboara mii de turisti sa viziteze orasul vechi.

Orasul nou. Hoteluri, pensiuni si un peisaj de vis...

...si limpezimea Adriaticii...


Muntenegru
Tara desprinsa de curand, pe cale pasnica (prin referendum) de Serbia. Este o tara cu relief aproape exclusiv muntos (ca si Bosnia) numai ca pe malul Adriaticii.

Risan. Frumusetea absoluta a Adriaticii in Golful Kotor.

Orasul si cetatea Kotor. Asemanarea cu Dubrovnikul este foarte mare...dimensiunile sunt cu totul altele, Kotor-ul fiind mult mai mic.

Budvar. Este urmatoarea statiune turistica la Adriatica si la iesirea din Golful Kotor.

Muntele, plaja si Adriatica... Cu toate ca era prima saptamana a lui Octombrie, am prins o zi cu aproape 30 de grade... :))

Si aceasta statiune a aparut tot de la o cetate medievala care constituie astazi centrul vechi al orasului.

Pe drumul de intoarcere spre Dubrovnik mai facem un popas intr-o alta localitate amplasata chiar pe malul Adriaticii.

Singurul oras important prin care am trecut si in care nu am facut fotografii a fost Sarajevo. Nu mi-a placut deloc acest oras, care mi-a amintit foarte mult si de orasele noastre comuniste. Un oras plin de blocuri, foarte-foarte aglomerat dar in acelasi timp foarte sters, tern, prafuit...

No comments:

Post a Comment