Tuesday, June 9, 2009

Declaratie de intentie

M-am decis destul de greu sa intru in lumea virtuala a blog-urilor, dar pana la urma m-am hotarat sa fac acest pas urmand exemplul unora dintre prietenii mei.

Printre cei mai importanti factori care au stat la baza deciziei mele se numara:
- In primul rand, timpul din ce in ce mai limitat si ocaziile din ce in ce mai rare de a-mi intalni prietenii si cunoscutii (in persoana) pentru a putea discuta/combate/polemiza in legatura cu ce se intampla in jurul nostru;
- In al doilea rand, imposibilitatea omului de rand (aici ma refer la mine) de a-si putea exprima opinia/nemultumirea referitoare la unele evenimente/stari de fapt prin intermediul mass media;
- In al treilea rand, dorinta de a “coagula” impreuna cu prieteni, cunoscuti si prietenii prietenilor si cunoscutilor lor care, poate, ma vor citi si comenta sau pe care ii voi citi si comenta la randul meu.

Probabil ca cel mai important dintre cei trei factori enumerati mai sus este ultimul.

Obiectivul meu va fi indeplinit in momentul in care as reusi ca prin intermediul acestui blog si plin link-uirea sa cu blog-urile prietenilor si cunoscutilor mei, sa reusim sa formam o mica comunitate de oameni care simt si gandesc nu la fel (ar fi infricosator) dar cel putin similar. Oameni care sunt manati de aceleasi principii si idei, oameni care nu mai pot fi indiferenti la ceea ce se intampla cu societatea romaneasca de azi si care sunt dispusi sa-si exprime parerea intr-un mod civilizat si constructiv bazandu-se in primul rand pe argument.

Ceea ce mi-as dori de la acest blog, ar fi sa devina mai mult o platforma de comunicare a unor idei/ pareri/ puncte de vedere dar in timp sa devina si un instrument de atitudine sociala. Probabil ca una din carentele majore ale societatii asa-zis civile romanesti din aceasta perioada este tocmai lipsa de reactie. Cred ca ar fi o mare reusita sa grupam un cerc de oameni care prin intermediul dezbaterii/ polemicii sa ajunga sa adopte ulterior o atitudine comuna si sa aiba reactie (prin intermediul acestor blog-uri) la evenimentele care se petrec sub ochii nostri.

Poate ca in timp, vocea noastra se va face auzita si in afara grupului de opinie pe care il vom forma si atunci (imi place sa cred acest lucru) fiecare dintre noi vom avea satisfactia ca am incercat ceva, ca nu am fost complet pasivi si simpli spectatori in ultima instanta ai vietii noastre.

Evident ca acest blog nu va impune vreodata limitari de natura celor bazate pe sex, religie, rasa, apartenenta politica etc. Singurul criteriu de filtrare va fi acela al opiniei civilizate bazata pe argument.

Temele principale pentru care voi posta si pentru care, evident, voi astepta cu interes comentariile voastre, sunt:
- Politica interna;
- Politica internationala (mai rar);
- Economie;
- Social;
- Cultura;
- Viata de zi-cu-zi.

In mod sigur nu voi posta articole referitoare la fotbalul romanesc (mai ales la culisele sale) si la viata mondena a unor “vedete” deorece consider ca nu merita nici atentia si nici efortul.

3 comments:

  1. in locul unora mai traditionale, imi permit o urare mai de actualitate: "succesuri!" :)

    ReplyDelete
  2. Bine ai venit in alumea blogger-ilor! Cand ai timp uite-te si pe bsavu.blogspot.com Iti urez si eu succes!!!

    ReplyDelete
  3. Va multumesc pentru urari! :) Sunteti oricand bineveniti pentru comentarii pe blog-ul meu!

    ReplyDelete